Kontakt

Jeg jobber nå sammen med Sissel Grana og Laila Pedersen fra http://www.sigra.no/ De har lang erfaring og er dyktige dyretolkere som jeg har stor respekt for. Sissel driver SigraSenteret og dyretolkskolen.

Ring eller mail for bestilling av konsultasjon for dyret ditt. Jeg tar samtaler ved besøk hjemme hos meg i Arendal, hos deg, eller på avstand via mail. På avstand sender du bildet av dyret ditt og vi tar konsultasjonen via tlf og mail.

Priser:
Samtaler hos deg eller meg: kr 800,- (+ reiseutgifter til deg 3,5 kr pr km)
Avstandsamtaler: kr 800,-

Jeg har ikke bankterminal, så du betaler med kontanter. For avstandsamtaler betaler du på forhånd til konto.

For bestilling av time kan du ringe 93434400 dagtid på hverdager. Eller mail meg på email monica.i.paulsen@gmail.com


Husk, en dyretolk er ikke en veterinær og kan ikke stille noen diagnoser. Mistenker du sykdom hos dyret ditt, vennligst ta kontakt med din veterinær.

Om meg

Jeg heter Monica, er 38 år, er utdannet ballettpedagog fra Statens Balletthøyskole. Hovedfaget mitt var moderne ballet. Jeg var veldig opptatt av bevegelser fra alle levende skapninger. Katten danser den også. Alle danser. Det bevegende språket likte jeg. Jeg har alltid vært opptatt av de språkene som ikke er det verbale. Jeg nektet faktisk å lage lyder i improvisasjons-klasser da vi ble bedt om det:). Jeg så ingen grunn til lyder, det jeg ville formidle ble best uttrykket uten forstyrrende lyder. Men det bevegende og det tenkende fasinerte meg. I ettertid skjønner jeg at jeg har kommunisert med de dyrene som har vært rundt meg. Men det tok mange år før jeg ble bevisst at det var toveis kommunikasjon. Jeg har alltid hatt et dyr ved min side. De få månedene jeg ikke har hatt det har jeg følt en tomhet. Gjennom dyrekommunikasjon får dyrene en stemme, de får lov å fortelle om det de har på hjertet, det være seg gleder, sorg, plager, tanker om livet og trivselen. At jeg kan bruke mine kunnskaper for å hjelpe andre dyr er for meg en gave.

Referanse

Utdrag av referansen:
Hei Monica
Takk for et spennende og hyggelig møte. Lille My har endret seg radikalt i forhold til Leikni. Liten eller ingen krangling og hun slipper virkelig leikni frem. Hva skal man si? Må innrømme at jeg blir utfordret av dette som jeg ikke helt forstår samtidig som jeg har svært lyst til å lære mer/gjøre flere erfaringer.
VIl gjerne gi tilbakemelding på at du er svært tillitsvekkende og at hele dagen var en stor positiv opplevelse. Mine to sønner (13 og 16 ) stiller ikke spørsmålstegn med om det faktisk går an å snakke med dyrene, etter ditt besøk er det bare slik det er.

Lykke til videre, og kanskje vi kommer tilbake med et besøk senere for å snakke med Leikni og Prince (ponnien).

Med vennlig hilsen Eva Merete og Max